Instagram a jeho nevyzpytatelný algoritmus

V minulých letech nebyl tak velký problém se na této sociální síti prosadit, jako teď. Stačilo přidat kvalitní fotku, napsat správné hashtagy a „srdíčka“ už vám za pár minut zaspamovala oznámení. Jenže po změně algoritmu na začátku roku 2019 je výrazně horší se pro nového ambiciózního uživatele dostat na vyšší příčky.
focení ženy
Co se změnilo?
Na domovské stránce se příspěvky již nezobrazují podle datumu přidání, ale dle popularity. Tedy například majitelka roztomilého pejska přiláká více lidí a získá ohromné množství srdíček, komentářů, sdílení a tak dále. Pak je tu účet se zajímavými fakty k nějakému tématu a ten už tolik lidí nemusí zajímat. Má tak na svých příspěvcích o polovinu, možná i méně, zobrazení a interakcí. Na domovské stránce se tak může, ale spíše nemusí vůbec zobrazit. Kdežto majitelka pejska… Řekněme, že ta tam bude skoro pořád.
Popularita se týká samozřejmě i příběhů. Ty se snad momentálně využívají ještě více než samotné příspěvky. I tady algoritmus sleduje, kolik lidí zareaguje a podle toho rozhodne, zda váš účet doporučí ve vyhledávání apod.
To bylo krátce o tom, jak moc rozhoduje na aktivita vašich sledujících. Záleží ale i na vás, a to hlavně na odpovídání. Nově pokud na komentář neodpovíte do hodiny, rozšířenost příspěvku se výrazně sníží.
V minulosti bylo oblíbené si do hashtagů přidávat něco jako #follow4follow #tagsforlikes apod. Nyní je opravdová zbytečnost je psát. S novou funkcí, kdy můžete sledovat hashtagy, tyto upadají do zapomnění. Nikdo je nebude sledovat. Možná malá hrstka lidí.
přihlášení do insta
Tipy k dosažení cílů
Video. Uživatele to dokáže udržet u vašeho příspěvku déle než samotná fotka. Navíc dle statistik získává o necelou třetinu více srdíček a komentářů. Můžete se zapojit i do IGTV nebo videa na stories. Vyplatí se to.
Využívejte smajlíky, ti vašemu popisku umožní získat více emocí a lidé se tak dokážou lépe „vcítit“. Takže vám můžou zanechat pěkný komentář.
Přidávejte své příspěvky nejčastěji o víkendech. Dle studií je aktivita v té době na Instagramu nejvyšší.
Pokud vlastníte e-shop, je dobré dělat si reklamu právě tady. Na fotce můžete označit kus oblečení a uživatele to přesměruje na váš obchod s určeným produktem. A věřte tomu, většině lidí, když se něco líbí, jdou si za tím.
Až budete mít třeba něco okolo 300 sledujících, může si vás vytipovat firma pro propagaci zboží. Většina lidí už totiž chápe, že velcí influenceři jsou zaplacení a moc jim nevěří. Proto si firmy hledají účty s menším počtem sledujících.
 
Těchto pár základních tipů by vám mělo pomoci udělat si na Instagramu jméno. Při používání si ale stejně každý najde svou vlastní metodu.